درب ضد سرقت درب ضد سرقت .

درب ضد سرقت

آموزش باز كردن قفل درب ضد سرقت

حالتهاي مختلف جهت باز كردن قفل درب ضد سرقت

حالت اول)
در صورتي كه درب ضد سرقت قفل نشده باشد و فقط بسته شده باشد به عبارت ديگر فقط زبانه اي كه با دستگيره عمل مي كند درگير باشد و ساير زبانه هاي قفل درگير نباشند. در اين حالت به راحتي همانند ساير درب هاي قديمي مي توان با استفاده از كارت هاي تلفن ، عابر بانك ويا فيلم هاي راديولوژي درب را باز كرد.بدين صورت كه يكي از كارت ها ذكر شده را از سمت قفل و از كنار درب طوري وارد مي كنيم كه كارت بالاتر از زبانه قرارگيرد و با پايين كشيدن كارت و همزمان فشار دادن درب به سمت داخل آپارتمان ،كارت زبانه را به عقب رانده و درب ضد سرقت باز خواهد شد .البته با توجه به اينكه درب هاي ضد سرقت داراي لاستيك هاي درزگير هستند و اصولا اگر خوب ريگلاژ شده باشند درز كمتري نسبت به درب هاي كلاسيك قديمي دارند باز كردن درب ضد سرقت با اين روش كمي مشكلتر و زمان بيشتري را طلب مي كند.
حالت دوم)
اگر شما درب ضد سرقت را قفل كرده باشيد كار سخت خواهد شد چون حتما بايد يك فرد حرفه اي قفل درب ضد سرقت را باز كند كه البته اين كار زمان بر خواهد بود و از عهده هر كسي هم بر نخواهد آمد. يك فرد حرفه اي بين 30 تا 45 دقيقه زمان نياز دارد تا قفل درب ضد سرقت را باز كند و اين زمان تحت تاثير تعداد زبانه هاي قفل درب ضد سرقت و اينكه زبانه هاي قفل از چپ و راست و بالا و پايين درگير شده باشند نخواهد بود و زماني كه قفل درب ضد سرقت باز شود كل زبانه ها ي درگير همانند زماني كه با كليد،درب ضد سرقت را باز مي كنيم ،آزاد خواهند شد .
حال دو سوال جديد ممكن است در رابطه با باز كردن قفل درب ضد سرقت به ذهن شما خطور كند.

  1. پس تعداد زبانه ها چه تاثيري در امنيت درب ضد سرقت دارند واگر موثر هستند تا چه حد؟
  2. پس اگر بتوان قفل درب هاي ضد سرقت را نيز باز كرد چه فرقي بين درب ضدسرقت و يك درب معمولي وجود دارد؟

اول بايد بدانيم كه اين درب ها ي پيش ساخته را در ساير كشورها به نام درب ايمن مي شناسند كه معادل واژه مي باشد .شايد نام درب ضد سرقت كه معادل واژه توقعي در ما از اين درب ايجاد كرده باشد كه دور از واقعيت است .
مهمترين عامل در ايمن كردن اين درب هاي پيش ساخته نسبت به ساير درب ها اين است كه قفل و لولاي درب در فلز جاگذاري شده است و احتمال شكسته شدن درب بر اثر ضربه از قسمت قفل و لولا بسيار پايين مي باشد.(البته در صورتي كه استانداردها در ساخت درب ضد سرقت رعايت شده باشد)
واين در حالي است كه طبق اطلاعات به دست آمده از مشترياني كه متاسفانه منزل آنها به سرقت رفته است اكثر سرقتها در زمان بسيار كوتاه و از طريق شكستن درب از سمت قفل است و سارقان زماني را صرف باز كردن قفل نخواهندكرد. بنابراين اتصال قفل درب و لولا ها به ساختارهاي فلزي از اهميت بيشتري نسبت به زبانه هاي قفل ها برخوردار هستند. چون چه زبانه ها از بالا و پايين درگير شده باشند چه نه، درب بر اثر ضربه شكسته نخواهد شد و باز سارقان به سمت شكستن و يا اهرم كردن درب از قسمت قفل اقدام خواهند كرد پس اگر دربها داراي دو قفل مجزا باشند در صورتي كه سارق زمان و توانايي براي باز كردن قفل ها را هم داشته باشد زمان از 30تا 45 دقيقه به 60تا 90دقيقه خواهد رسيد هرچند اين دو قفل تعداد زبانه هاي كمي هم داشته باشند.
پس با توجه به صحبتهاي اخير در مورد باز كردن قفل درب ضد سرقت  معلوم  شد اولويت اول جهت بالا بردن امنيت اين است كه درب قابل شكستن و يا اهرم كردن از طرف قفل و لولا نباشد.

اگر كليد پشت در ضد سرقت بماند، چگونه بايد درب را باز كرد؟

در درب‌هاي ضد سرقت به منظور بالا بردن امنيت ساختمان و جلوگيري از ورود سارقين به داخل ساختمان، از قطعات مختلفي نظير ورقه‌هاي فولادي و يا قفل‌هاي مخصوص استفاده مي شود. در دربهاي ضد سرقت از انواع قفل‌هاي ۷ زبانه، قفل‌هاي مولتي سيستم چهارده زبانه،قفل چنگكي و يا قفل هوشمند برقي يا الكترونيكي استفاده مي‌شود. بنابراين با وجود قطعات مختلف محافظتي و قفل‌هاي مخصوص بكار رفته در درب‌هاي ضد سرقت، تنها راه حل، باز كردن درب از طريق قفل آن است. بنابراين اگر كليد پشت در ضد سرقت بماند ، شما نمي‌توانيد از طريق ترفندهايي كه براي باز كردن قفل درب‌هاي معمولي بكار مي‌رود، قفل درب‌هاي ضد سرقت را نيز باز كنيد.
تنها راه باز كردن انواع دربهاي ضد سرقت، تعويض قفل و يا باز كردن قفل توسط كليد ساز است. زيرا كليد ساز در عين حال كه فرد مختصصي در اين زمينه است، از ابزارهاي مخصوصي نيز براي باز كردن درب‌هاي ضد سرقت استفاده مي‌كند. بنابراين اگر كليد پشت در ضد سرقت بماند ، با دستكاري قفل درب آسيب بيشتري به آن وارد نكنيد و از كليدساز حرفه‌اي كه نزديك ساختمان شماست كمك بگيريد.

منبع :درب امن


برچسب: درب ضد سرقت،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۵:۴۹ توسط:بهنام خاني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :