درب ضد سرقت درب ضد سرقت .

درب ضد سرقت

تعويض درب قديمي با درب ضد سرقت

سوالات زيادي وجود دارد كه فكر خيلي از افرادي كه تمايل به تعويض درب قديمي خود را با درب ضد سرقت دارند را مشغول ميكند.در اين مقاله سعي ميكنيم شما را با همه اين مسايل آشنا كنيم.
آيا دربهاي ضد سرقت را مي توان بر روي چارچوبهاي قديمي بدون تخريب نصب كرد؟
خلاصه ترين جواب اين است كه بستگي به ابعاد داخل به داخل چارچوب قديمي دارد مي توانيد با دنبال كردن مطلب زير به جواب دقيق تري دست پيدا كنيد يا از بخش فني راسان درب مشاوره بخواهيد.
قبل از پاسخ دادن به اين پرسش بهتر است دربهاي ضدسرقت را از نظر مدل هاي موجود و ابعاد مورد بررسي قرار دهيم.
اكثر درهاي ضد سرقت يا بهتر بگوييم دربهاي پيش ساخته ي ايمن موجود در بازار ايران از نظر ساختار و طرح به سه دسته  درب ضد سرقت چيني ، درب ضد سرقت ترك و درب ضد سرقت ايراني تقسيم بندي مي شوند .
حال با توجه به ابعاد درب ضد سرقت موجود و ساختار آنها مي توان نظرداد كه ايا مي توان بدون تخريب درهاي ضد سرقت را روي چارچوب هاي قديمي نصب كرد يا خير؟
درب ضد سرقت ساخت چين در ابعاد استاندارد 210*105 سانتي متر و ابعاد متفرقه 205*105 سانتي متر و 210*110 سانتي متر
 درب ضد سرقت ساخت ترك در ابعاد استاندارد 220*115 سانتي متر و ابعاد متفرقه 220*110 سانتي متر
لذا با توجه به اينكه بيشتر دربهاي ضد سرقت ساخت ترك و چيني چه وارداتي و چه توليد داخل در ابعاد استاندارد گفته شده ارائه مي شوند پاسخ پرسش فوق را بر اساس ابعاد استاندارد ارائه ميكنيم. با توجه به ابعاد استاندارد درب ضد سرقت چيني فضاي لازم براي نصب درب از داخل به داخل چارچوب بايد حداقل به ميزان 105/5*210/5 سانتي متر و حد اكثر به ميزان 211*106 سانتي متر باشد .در شرايطي كه اين فضا موجود باشد به راحتي و بدون هيچ تغييري درب روي چارچوب قديمي آن نصب خواهد شد .

بنابراين از آنجايي كه درب هاي ضد سرقت معمولا براساس اندازه استاندارد ساخته ميشوند نياز چنداني به تخريب وجود ندارند.

تعويض درب قديمي با درب ضد سرقت

نكات قابل توجه براي تعويض درب معمولي با درب ضد سرقت

ابعاد داخل به داخل چارچوب بايد از برجسته ترين قسمت چارچوب از يك سمت (ارتفاع و عرض) تا برجسته ترين قسمت چارچوب از سمت ديگر گرفته شود به بيان ديگر فضاي مفيد دهانه ي چارچوب كه يك شيء مي تواند از آن عبور كند چقدر است( عرض و ارتفاع)
در ضد سرقت چيني در هر ابعادي كه باشد فضاي لازم براي نصب آن بايستي بين نيم تا يك سانتي متر از ابعاد در بزرگتر باشد.

مراحل تعويض درب هاي واحد قديمي با درب ضد سرقت

1.متخصصين راسان درب جهت اندازه گيري دقيق ابعاد درب ضد سرقت به منزل مسكوني يا اداري مراجعه مي كنند. اندازه گيري بر دو روال انجام مي شود و مراحل تعويض بصورت كامل براي مشتري بيان مي شود. در صورتي كه عرض داخل چهارچوب در قديمي كمتر از 105 سانتي متر باشد چهارچوب فلزي قديمي به استفاده از دستگاه فرزش بصورت يكجا برش داده مي شود و چهارچوب جديد درب ضد سرقت جايگزين چهارچوب قديمي ساختمان مي شود. در روش دوم در صورتي كه عرض داخل چهارچوب بيشتر از 105 سانتي متر ، چهارچوب جديد بر روي چهارچوب فلزي جوشكاري مي شود. در هر دو روش ابعاد درب بصورت سفارشي ساخته مي شود و با توجه به مدل درب ضد سرقت درخواستي تحويل بين 24 ساعت تا 7 روز كاري بطول مي انجامد.
2. مرحل دوم پس از نصب چهارچوب درب ضد سرقت جديد، پشت چهارچوب بتن ريزي انجام مي شود. از مصالح ساختماني سيمان و ماسه براي اين امر استفاده مي شود. متاسفانه در بيشتر شركت ها ديده شده است بتن ريزي پشت چهارچوب انجام نمي شود كه اين روش طبق اصول ساختمان سازي نمي باشد. خالي بودن پشت چهارچوب علاوه بر انتقال سرما و گرما باعث مقاومت پايين چهارچوب در مقابل ديلم اندازي دزدها مي باشد.
3. معمولا در مراحل تعويض درب قديمي با در ضد سرقت ، پس از نصب درب ضد سرقت نياز به روكوب هاي چوبي هم در قسمت نما و هم پشت چهارچوب مي باشيم. روكوب هاي نما و پشت درب متناسب با ابعاد مورد نياز توسط سرپرست نصاب به شركت اعلام مي شود و نصب روكوب پس از خشك شدن بتن پشت چهارچوب انجام مي شود.

نكات مهم براي نصب درب ضد سرقت 

 اولين نكته اين است كه مشتريان بدانند ابعاد درب ضد سرقت بايد بصورت سفارشي ساخته شود تا تخريب در هنگام بازسازي و تعويض درب قديمي با درب ضد سرقت وجود نداشته باشد.
 در اين پروسه نيازي به كندن چهارچوب فلزي قديمي نمي باشد مگر در موارد خاص كه عرض درب كم باشد.
 در مواردي كه عرض درب موجود كم باشد، چهارچوب قديمي بصورت يك تيكه با فرز جدا مي شود و تخريبي انجام نمي شود
چهارچوب درب ضد سرقت با مصالح پر مي شود كه اين مصالح مي تواند فوم فشرده پلي اورتان و يا مصالح ساختماني مانند سيمان و ماسه باشد.

تعويض درب معمولي با درب ضد سرقت

مزايا تعويض درب قديمي با درب ضد سرقت

عدم كندن چارچوب قديمي
مقاومت بسيار بالا
ابعاد سفارشي توسط مشتري
روكش متناسب با سفارش مشتري
اسكلت و چهار چوب فولادي
ورقه هاي فولادي پوشش دهنده سراسري 

تعويض درب آپارتمان

چتانچه فضاي داخلي (تو به توي ) چهارچوب از فضاي مورد نياز بيشتر باشد ميتوان با جوش دادن قوطي آن را به اندازه دلخواه تغيير داد و درب ضد سرقت جديد را بر روي آن نصب نمود اما اگر ابعاد كوچكتر از اندازه ي مورد نياز باشد دو حالت پيش خواهد آمد كه يكي اينكه ابعاد مورد نياز با ابعاد موجود اختلافي كمتر از 3 سانت داشته باشد كه در اين حالت قسمت قابلمه اي چارچوب با فرز استيل بر بدون آسيب رساندن به ديوارهاي اطراف بريده خواهد شد و سايز تو به تو چارچوب به اندازه دلخواه خواهد رسيد و پس از اين مرحله درب ضد سرقت روي چارچوب جوش داده خواهد شد.

شايان ذكر است در تمامي حالات فوق بخشي يا كل چارچوب قديمي از بيرون و داخل قابل ديدن خواهد بود كه مي توان دور تا دور درب ضد سرقت را با چوب ،MDF و يا پروفيل با رنگ متناسب با درب پوشش داد همچنين توجه كنيد كه دربهاي ضد سرقت چيني داراي لاستيك درزگير و آستانه استيل هستند و امكان نفوذ گرد و غبار و هدر رفت حرارت و صوت را به حداقل مي رساند لذا بهتر است پس از پوشش چارچوب قديمي با موارد گفته شده داخل چارچوب درب ضد سرقت را با فوم تزريق كنيم تا تمامي منافذ موجود را پوشانده و از تبادل حرارت و صوت جلوگيري شود. 


برچسب: درب ضد سرقت،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۰۴:۴۳ توسط:بهنام خاني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :