درب ضد سرقت درب ضد سرقت .

درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چيني

درب ضد سرقت چيني,قيمت درب ضد سرقت چيني,نصب درب ضد سرقت چيني

درب ضد سرقت چيني | قيمت درب ضد سرقت چيني | نصب درب ضد سرقت چيني

  • 1397/12/27
  •  
  •  674 نفر
درب ضد سرقت چيني داراي وزن بسيار كمتري نسبت به نمونه هاي مشابه ايراني و تركيه اي دارد و همچنين لولاهاي اين نوع از درب ضد سرقت داراي لولاهاي پنهان بوده كه يكي از ركن هاي مهم امنيت به حساب مي آيد .

ساختار درب ضد سرقت چيني

ساختار درب ضد سرقت چيني شامل لولاي مخفي ، چهار چوب تخت وداراي قطر 7 بوده كه رنگ نهايي آن به صورت كوره اي مي باشد. از نظر مقايسه با درب ضد سرقت ترك داراي وزن كمتر هستند . درب ضد سرقت چين در چين ساخته وبه صورت آماده وارد ايران مي گردد.
درب ضد سرقت چيني داراي وزن بسيار كمتري نسبت به نمونه هاي مشابه ايراني و تركيه اي دارد و همچنين لولاهاي اين نوع از درب ضد سرقت داراي لولاهاي پنهان بوده كه يكي از ركن هاي مهم امنيت به حساب مي آيد . علاوه بر اين مزايا، درب هاي ضد سرقت چيني داراي قيمت كم تر و رقابتي تري نيز است اما سهم كمتري از بازار را در برگرفته علت اين تفاوت فاحش در فروش اين نوع درب در ديد بد مردم ايران نسبت به محصولات كشور چيني است .

مشخصات فني مشترك درب ضد سرقت چيني 

درب هاي ضد سرقت چيني داراي گواهينامه استاندارد جهاني هستند .
درصورتي كه درب ضد سرقت چيني مورد استفاده شما از شركت معتبري باشد داراي گارانتي و پشتيباني خواهد بود .
لولاهاي درب ضد سرقت چيني به صورت پنهان طراحي شده و اين امر باعث بالا رفت هرچه بيشتر امنيت اين نوع درب ضد سرقت شده است .
درب ضد سرقت چيني داراي دو نوع كليد كارگر و اصلي است كه كليد كارگر در زمان ساخت ساختمان مورد استفاده گرفته و به محض استفاده از كليد اصلي كليد كارگر از كار خواهد افتاد.
درب ضد سرقت چيني به طور معمول به صورت كامل عرضه ميشود يعني به طول معمول داراي يراق و چهارچوب است و در بسته بندي عرضه مي شود .
درب ضد سرقت چيني داراي يك لايه درزگير بوده و از عبور صدا، حرارت و گردو غبار جلوگيري مي كند .
نصب درب ضد سرقت چيني نسبت به دو نمونه درب ضد سرقت ايراني و درب ضد سرقت ترك بسيار راحت و سريع تر است .
درب ضد سرقت چيني به طور متوسط از ابعاد 105*205 سانتي متر برخودار مي باشد .

ليست قيمت درب ضد سرقت چيني

قيمت درب ضد سرقت چيني

درب ضد سرقت چيني؛ قيمت ارزان، كيفيت مناسب؟!

انواع درب ضد سرقت كه در بازار ايران موجود مي‌باشد، معمولا ساخت كشورهاي چين، تركيه و ايران است. البته نمونه هاي ايتاليايي هم در بازار يافت مي شود كه به علت اختلاف قيمت بسيار بالا با ساير محصولات و هم چنين محدود بودن موجودي، در اينجا به آن ها نمي پردازيم.
آنچه كه در اين مقاله خدمت شما عزيزان ارائه مي شود نكاتي است كه به هنگام خريد يك درب ضد سرقت ايمن براي ساختمان خود حتما بايد به آن ها توجه داشته باشيد.
درب ضد سرقت توليد كشور چين مانند ساير اقلامي كه از اين كشور وارد ايران مي شود، از قيمت و معمولا كيفيت پايين‌تري نسبت به ساير مدل‌ها برخوردار است. اگرچه درب‌هاي چيني نيز كيفيت‌هاي مختلفي دارند و درب‌هاي درجه يك آن‌ها گاهي از كيفيت خوبي هم برخوردارند.
در زير مشخصات ظاهري و فني درب هاي ضد سرقت چيني ذكر شده است:
در مورد شكل ظاهري درب هاي چيني بايد گفت كه فاصله بين سطح درب و لبه‌ي چهارچوب در درب‌هاي چيني اندك است.
لولاي درب‌هاي چيني از هر دو جهت مخفي است و قابل ديدن نمي‌باشد. اكثر درب‌هاي چيني داراي  لولاي 90 درجه بازشو مي باشند.
رويه درب ضد سرقت چيني معمولا فلزي است كه با رنگ كوره‌اي طرح چوب، رنگ شده‌اند. البته برخي از آن‌ها داراي رويه فلزي با روكش pvc هستند.
ابعاد چهارچوب درب‌هاي چيني حداكثر 105 در 210 سانتي متر بوده و عرض مفيد آن ها بين 90 تا 92 سانتي متر است.
ضخامت ورق به كار رفته در درب‌هاي چيني معمولا كمتر از يك ميليمتر و در بيشترين حالت حدود  0/8 ميلي متر است.
وزن درب ضد سرقت چيني نسبت به درب ضد سرقت ايراني و ترك بسيار كمتر است كه خود بر كاهش مقاومت آن تاثير بسزايي دارد و نشان دهنده ساختار داخلي ضعيف تر در اين درب ها است.
درب ضد سرقت چيني، عموما تك قفله بوده و امنيت آنها توسط زبانه‌هايي كه در سه طرف درب باز و بسته مي‌شوند، تامين مي‌گردد. زبانه‌هاي بكار رفته در درب‌هاي چيني عموما تو خالي بوده و توسط اهرم به راحتي باز مي‌شوند؛ نكته اي كه هرگز از توجه به آن غفلت نكنيد!
بازه قيمتي درب هاي ضد سرقت ساخت كشور چين با توجه به كيفيت ساخت و ابعاد درب (يك لنگه يا دولنگه و...) و پارامترهاي ديگر متغير است.
اميدواريم مطالب ذكر شده به شما براي داشتن يك انتخاب صحيح، كمكي هرچند اندك كرده باشد.

روش نصب درب ضد سرقت چيني

نصب درب ضد سرقت چيني

براي نصب درب ضد سرقت چيني بايد بدانيم كه بايد يك فريم انتظار فلزي در پايان اتمام مرحله ديوار چيني و قبل از سفيد كاري در درگاهي در نصب شود قوطي مورد استفاده براي فريم انتظار دربهاي ضد سرقت چيني بايد 8*4 سانتي متر باشد البته در شرايطي خاص مي توان از قوطي هايي با ابعاد كمتر نيز استفاده كرد توصيه مي شود قبل از ساخت فريم انتطار با كارشناسان شركتهاي فروشنده مشورت شود.

ابعاد فريم انتظار دربهاي ضد سرقت چيني

ابعاد داخل به داخل فريم انتظار بايستي يك سانتي متر بيشتر از ابعاد پشت تا پشت درب ضدسرقت باشد به عنوان مثال در صورتي كه ابعاد پشت تا پشت درب ضد سرقت 210*105 سانتي متر مي باشد ابعاد فريم انتظار در ضد سرقت بايد 211*106 سانتي متر باشد. توجه: ابعاد درب ضد سرقت از روبه رو(سمت بيرون واحد) بزرگتر از ابعاد پشت(سمت داخل واحد) در ضد سرقت مي باشد بنابراين فضاي لازم از سمت بيرون(راه پله) براي دربهاي ضد سرقت چين حداقل 5 سانتي بيشتر است.از اين رو قسمت چهار سانتي متر از سمت بيرون نبايد با هيچ نوع مصالحي پوشانده شود.اما از سمت داخل واحد مي توان و بهتر است پوشيده شود.

نكات مهم در نصب فريم انتظار درب هاي ضد سرقت چيني

1-براي جلوگيري از زنگ زدگي و خوردگي فريم انتظار دربهاي ضد سرقت حتما قبل ار نصب درب ضد سرقت آن را رنگ آميزي كنيد.
 2-فريم انتظار درب ضد سرقت بايد به صورت كامل، شاقول و تراز در محل نصب شود. و براي اطمينان از عدم دويدگي فريم انتظار ابعاد قطري آن را با هم مقايسه كنيد و از برابري آن اطمينان حاصل كنيد.
 3-فريم انتظار درب ضد سرقت بايد به گونه اي نصب شود تا سطح بالائي پاخور فريم انتظار با سطح كف نهائي از سمت داخل و بيرون واحد كاملا هم سطح بوده و در هيچ شرايطي پايين تريا بالاتر از آن نباشد(به طور خاص هم سطحي سمت بيرون واحد از اهميت بيشتري برخوردار است)

روشهاي نصب دربهاي ضد سرقت چيني

روشهاي مختلفي براي نصب درب ضد سرقت چيني وجود دارد كه در ايران بيشتر با جوش درب ضد سرقت را به فريم انتظار نصب مي كنند هر چند پيش بيني كارخانه هاي سازنده ي چيني استفاده از رول بولت است به طوري كه در بسته بندي دربهاي ضد سرقت چيني رول بولت هاي لازم براي نصب وجوش دارند در ايران به علت استفاده از آجر سفال براي ديوار چيني امكان استفاده از رول بولت وجود ندارد مگر شرايط آن را فراهم كرد كه در ادامه به آن خواهيم پرداخت.

روش نصب درب ضد سرقت چيني با جوش دادن

پس از باز نمودن بسته بندي درب ضد سرقت و قبل از هر اقدامي بهتر است چند مرتبه اقدام به باز و بسته نمودن قفل و شب بند نموده و از عملكرد صحيح سيستم قفل درب اطمينان حاصل كنيم. اكنون درب ضد سرقت را از سمت بيرون واحد وارد فريم انتظار نموده آن را كاملا تراز و شاقول قرار داده درب را چند مرتبه باز و بسته مي نماييم تا از عملكرد مناسب در ضد سرقت مطمئن شويم.پس از آن درب را از محل سوراخهايي كه در قسمت داخلي چارچوب مي باشد با چند خال جوش به صورت موقت به فريم انتظار جوش داده و پس از ريگلاژ درب و اطمينان از كاركرد صحيح در ضد سرقت و سيستم قفل آن از همان محل هاي قبلي در ضد سرقت را به طور كامل به فريم انتظار جوش مي دهيم.

روش نصب درب ضد سرقت چيني توسط رول بولت

همانطور كه قبلا هم اشاره شد مي توان درهاي ضد سرقت چيني را با استفاده از رول بولت و بدون نياز به فريم انتظارنصب كرد ولي به اين نكته ي مهم بايد توجه داشته باشيد كه اين روش را در صورتي مي توان مورد استفاده قرارداد كه ديوارهاي درگاهي ورودي واحد از مقاومت كافي و مناسب برخوردار باشند ازقبيل ديوارهاي بتني ، 35 سانتيمتري آجري و يا در صورت استفاده از سفال تيغه اي مي¬بايست حد اقل 15 سانتيمتر از لبه داخلي فريم را با ملات ماسه سيمان آستر سازي و مقاومت سازي كرد براي نصب ابتدا بايست از تراز و شاقول بودن محل نصب و صاف بودن سطوح اطمينان حاصل نمود ، سپس درب را پس از خروج از بسته بندي در محل مورد نظر قرار داده آنرا چند مرتبه بازوبسته نموده تا از عملكرد صحيح قفل و لولا اطمينان حاصل شود. بعد از تراز نمودن اضلاع مختلف چارچوب در ضد سرقت آن را در محل خود تا انتهاي عمليات نصب، ثابت نموده و توسط دريل از محل سوراخ هاي تعبيه شده در چهار چوب ،اقدام به سوراخ كردن ديوار مينماييم. بعد از تكميل سوراخ ها مجددا از تراز بودن چهار چوب اطمينان حاصل نموده و رول بولت ها را به حفره هاي ايجاد شده وارد مي كنيم، بعد از ورود رول بولتها توسط آچار هاي مخصوص اقدام به محكم نمودن پيچ رول بولت ها مي نماييم. توجه داشته باشيد كه رول بولت ها به طور ضربدري و به صورت تدريجي، مرحله به مر حله محكم شود تا تعادل و تراز درب از بين نرود.

روش نصب درب ضد سرقت چيني با استفاده از پيچ سر مته

در اين روش هم نياز به فريم انتظار مي باشد و تقريبا تركيبي از دو روش قبل است .در اين روش نيز پس از خارج نمودن درب ضد سرقت از بسته بندي و قبل از هر كاري بهتر است چند مرتبه درب ضد سرقت را باز و بسته نموده تا از عملكرد صحيح قفل و شب بند اطمينان حاصل كنيم. اكنون درب ضد سرقت را از سمت بيرون واحد وارد فريم انتظار نموده آن را كاملا تراز و شاقول قرار داده و درب را باز كرده و بوسيله ي دريل از محل سوراخ هاي تعبيه شده در چهار چوب درب ضدسرقت ،اقدام به سوراخ كردن فريم انتظار مي كنيم و سپس پيچ هاي سر مته را از سوراخ هاي روي چارچوب وارد نموده و با استفاده از دريل آن را به فريم انتظار وصل مي كنيم. توجه داشته باشيد كه پيچ به طور ضر بدري و به صورت تدريجي، مرحله به مر حله محكم شود تا تعادل و تراز درب از بين نرود.

ابعاد درب هاي ضد سرقت چيني

ابعاد درب ضد سرقت چيني

در ابعاد درب هاي ضد سرقت چيني ، رايج ترين سايز درب ضد سرقت چيني موجود در بازار ايران درب ضد سرقت به ابعاد ۲۱۰ *۱۰۵ سانتي متر مي باشد البته با ابعاد ۲۱۰ *۱۲۰ سانتي متر نيز وجود دارد كه اين درب ها يك و نيم لنگه مي باشد .

اما چرا سايز ۲۱۰ *۱۰۵ بيشتر مورد توجه و استقبال قرار گرفته است؟

با توجه به استاندارد ها حداقل ورودي مفيد براي يك واحد آپارتماني ۹۰ سانتي متر مي باشد كه درب ضد سرقت با ابعاد ذكر شده ورودي مفيدي معادل ۹۱ سانتي متر را دارا مي باشد و مقدار ورودي مفيد آن براي ارتفاع ۲۰۰ سانتي متر مي باشد.
اما متاسفانه در سالهاي اخير برخي از وارد كنندگان درب هاي ضد سرقت چيني به منظور اينكه ابعاد درب ضد سرقت منحصر به خود آنها باشد اقدام به واردات درب هايي با سايز غير متعارف كردند و دليل آن نيز اين است كه معمولا فريم انتظار درب هاي ضد سرقت چيني چند ماه قبل از نصب درب در ساختمان كار گذاشته مي شود و زماني كه فريم انتظار بر اساس سايز يك درب خاص گذاشته شود به اجبار يا بايد همان درب نصب شود و يا تغييراتي را در فريم ايجاد كرد كه در اكثر موارد مقرون به صرفه نخواهددبود.
به عنوان مثال يكي از اين ابعاد ۲۰۵ *۱۰۵ مي باشد كه ۵ سانتي متر از ارتفاع كم شده است و در صورتي كه تمايل به نصب درب ضد سرقت با ابعاد استاندارد داشته باشيد حتما بايستي از ارتفاع ، ديوار را ۵ سانتي متر برش داد. 
همچنين دربهايي با ابعاد ۲۱۰ *۱۱۰ سانتي متري به انگيزه بالا بردن ورودي مفيد وارد بازار ايران شده اند كه در صورت عدم ايجاد تناسب بين سايز درب و ضخامت ورق رويه و همچنين تقويت لولا ها دچار مشكلاتي خواهيم شد كه به اختصار در مورد آن در ادامه بحث خواهيم كرد.
مشكل اول: افزايش عرض درب سطح مقطع لنگه درب را افزايش خواهد داد و در صورتي كه ضخامت ورق رويه نيز افزايش نيابد موج هاي بيشتري در سطح درب مشاهده خواهد شد همچنين مقاومت آن در برابر ضربه كاهش مي يابد.
مشكل دوم: از طرف ديگر مركز ثقل لنگه درب تغيير خواهد كرد كه با توجه به ساختار لولاهاي درب ضد سرقت چيني،مرتبا لنگه درب از ريگلاژ خارج خواهد شد .
و نكته جالب اين است كه اگربراي برطرف كردن مشكل اول ، ضخامت ورق رويه را افزايش دهيم وزن لنگه درب افزايش خواهد يافت و اين امر به مشكل دوم بيشتر دامن خواهد زد. 

با شماره 02166552130 با ما در ارتباط باشيد .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۵:۰۸ توسط:بهنام خاني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :