درب ضد سرقت درب ضد سرقت .

درب ضد سرقت

درب ملامينه يا اچ پي ال چيست

درب ملامينه چيست

درب ملامينه از ورق هاي اچ پي ال و يا همان ورق هاي ملامينه ساخته مي شوند. اين ورقه ها در واقع ورق هاي اچ دي اف هستند كه يك لايه نازك كاغذ كرافت روي آن كشيده مي شود. اين درب ها در بازار به نام  درب ملامينه شناخته و در مدل ها و رنگ هاي مختلف توليد و روانه بازار مي شوند. براي خريد انواع درب ملامينه مي توانيد از محصولات راشا درب بازديد بفرماييد. جديدترين و ارزان ترين مدل هاي درب داخلي و درب ملامينه در فروشگاه ما موجود مي باشد.

قيمت درب ملامينه اتاق خواب

قيمت درب ملامينه بسته به نوع روكش درب و ابعاد آن متغيير است. ساخت اين درب هل به اين صورت است كه روي درب خام ورقي كشيده مي شود به نام hdf كه با دستگاه مورد نظر و گرماي ۱۱۰ درجه به ورق ديگري كه hpl مي گويند تبديل مي شود. با توجه به مقاوم بودن رطوبت بالاي اين درب ها، رويه درب ملامينه به هيچ وجه بر اثر رطوبت يا ضربه يا ساير عوامل آسيب نمي بيند.

روكش ملامينه ومزاياي آن

در ايران روكش هاي ملامينه با 23% ( سهم مصرف به كل ) بيشترين استفاده را نسبت به ساير روكش ها دارند. به علت مشكل بودن و تخصصي بودن پروسه روكش كاري ملامينه و نيز بعلت سرمايه گذاري بالا و مهمتر از آن ارزش افزوده ي بالاي آ ن معمولا كارخانجات ام دي اف MDF جهان داراي خطوط روكش ملامينه بوده و انواع ام دي اف MDF ملامينه را نيز عرضه مي كنند.
در اين روش تنوع ام دي اف توليدي نيز بالا مي رود. در سطح جهاني روكش هاي ملامينه بيشترين و وسيع ترين دامنه مصرف را در بين ساير روكش ها دارند و در مصارف عمومي و تقريبا تمامي مصارف روكش كاري سطوح مورد استفاده قرار ميگيرند.
تفاوت قابل توجه بين  MDF ملامينه و نئوپان ملامينه در اين است كه لبه هاي ام دي اف ملامينه قابل ماشين كاري است كه مي توان پس از ماشين كاري و فرم دهي و پروفيل كاري، لبه هاي آن را با نوارهاي From Soft لبه چسباني كرد. دارا بودن تمام امكانات تزئيني و نيز مقاومت مناسب روكش ملامينه در برابر رطوبت، آب، حرارت، سايش و .... دامنه وسيعي ار كاربرد هاي متنوع را براي ام دي اف با روكش ملامينه مي توان در تمام استفاده ها به صورت عمومي در مبلمان اداري و منزل، دربها و بدنه كابينت، لوازم اتاق خواب، ركوب ديوار و ... استفاده كرد.

 

روكش ملامينه پركاربردترين نوع روكش درب داخلي 

از روكش ملامينه همچنين نوار لبه چسباني نيز توليد مي كنند كه هماهنگ با سطح در لبه ها چسبانده مي شود. در واقع مي توان گفت پُر كاربردترين نوع روكش ها، نوع ملامينه مي باشد و از نظر قيمت بسيار مناسب و قابل رقابت با ساير انواع روكش ها مي باشد.
روكش كاري با روكش ملامينه روي ام دي اف بسيار متداول بوده و معمولا بسياري از كارخانجات بزرگ جهان داراي خطوط روكش ملامينه هستند.  كار با ورق هاي روكش شده با روكش ملامينه به نسبت روكش هاي اچ پي ال HPL آسان تر است. اين نوع روكش پُر كاربردترين نوع روكش مخصوصا درصنعت ام دي اف MDF است.

درب داخلي ملامينه,درب اتاقي ملامينه

مزاياي روكش ملامينه

  • مقاومت مناسب روكش ملامينه در برابر رطوبت
  • مقاومت در برابر حرارت وسايش
  • هماهنگ بودن رنگ لبه هاي چسبانده شده با سطح رويه
  • قيمت مناسب وتنوع در طرح و رنگ

معايب روكش ملامينه

مقاومت بالايي در برابر مواد قليا يي و اسيدها ندارند
تمام سطوح آن به صورت يكپارچه نيست ولبه هاي آن از جنس ديگري است
روكش ملامينه نسبت به روكش اكريليك و درب روكش پي وي سي PVC براق و شفاف نيست. براي مشاهده محصولات درب پي وي سي كليك كنيد.

درب اتاق HPL با روكش ملامينه چگونه دربي است؟

ورق هاي HPL كه در صنعت درب به كار گرفته مي شوند در حقيقت ورق هاي اچ پي ال مي باشند كه ورق نازكي از كاغذ كرافت بر روي آنها پرس شده است. به همين خاطر بهترين نامي كه مي توان براي اين نوع درب ها انتخاب كرد درب هاي ملامينه يا به عبارت دقيق تر درب هاي اچ پي ال است. بر اين اساس بايد گفت تنها قسمتي از درب ملامينه كه خواص HPL را دارد سطح رويي آن است. به دليل خواص خوب روكش هاي اچ پي ال از جمله عايق رطوبتي بودن آنها رويه اين درب ها به هيچ وجه بر اثر رطوبت دچار صدمه نمي شود و چنانچه جنس مرغوب آنها به كار گرفته شده باشد رنگ آنها تا ساليان متمادي بدون تغيير باقي خواهد ماند.

مزايا و معايب استفاده از درب اتاق اچ پي ال با روكش ملامينه

استفاده از درب اچ پي ال با روكش ملامينه كه در حقيقت همان درب اچ دي اف همراه با روكش ملامينه است نسبت به برخي ديگر از درب ها مزاياي خوبي دارد. يكي از مزاياي خوب اين نوع از درب اتاق، ارزان تر بودن آن است چون به دليل برخورداري از روكش ملامينه نيازي به رنگ آميزي ندارد و از اين بابت هزينه اي به آن تعلق نمي گيرد. مزيت ديگر اين درب ها توليد آنها با سرعت بالا مي باشد به همين دليل مي توان از آنها در هنگام اجراي پروژه هاي انبوه سازي ساختمان ها بهره برد زيرا در بازه زماني كوتاه تري قابل تحويل هستند.
اما يكي از عيوب اين نوع از درب اتاق كيفيت پايين تر آن نسبت به درب HDF، ام دي اف غيره است. عيب ديگري كه در رابطه با درب هاي اچ پي المطرح مي شود اين است كه از آنجايي كه دور تا دور اين درب ها از چوب مي باشد و روي آنها هيج روكشي قرار ندارد در صورتي كه آب به قسمت چوبي درب بالاخص به زير آن نفوذ نمايد چوب اين رطوبت را به خودش جذب مي كند و با گذشت زمان موجب ورم كردن درب مي گردد. براي حل اين مشكل مي بايست دور تا دور اين گونه درب ها بالاخص قسمت زير آنها را با رنگ به خوبي پوشش دهيم. همچنين مي توان از فروشنده درخواست كرد قسمت زير درب را به كمك رزينABS پوشش دهد.

ويژگي هاي صفحات اچ پي ال:

•    مقاومت در برابر آب: صفحات HPL در تماس مستقيم با آب و رطوبت كاملا مقاوم بوده از اينرو جنس ايده آل براي محيط هاي نمناك است.
•    سهولت شست و شو: به سبب عدم جذب آب لك نمي شود و در صورت شست و شو براحتي تميز مي گردد. و مواد تميز كننده معمولي بر آن بي تاثير است.
•    استحكام: تركيب مقاومت خمشي و قابليت ارتجاعي در ساخت صفحات اچ پي ال مايه مقاومت مطلوب آن در مقابل ضربه و ... گرديده است.
•    بهداشتي بودن : پايه فنوليك و درجه حرارت بالا و فشار زياد در ساخت صفحات اچ پي ال سبب مقاومت آن در مقابل اغلب مواد شيميايي و آتش گرديده و محيط نامناسبي براي رشد باكتري ها محسوب مي شوند.
•    خراش ناپذيري: لايه نهايي سخت روي صفحات اچ پي ال مقاومت خوبي در مقابل خراشيدگي از خود نشان مي دهد.


آيا درب داخلي ملامينه كاملا ضد آب است؟

خير ، درب HPL در حقيقت ورق HDF است كه يك لايه ملامينه روي آن پرس شده است و با توجه به اينكه كلاف درب از چوب است و روي آن روكشي نيست ، در صورت نفوذ آب به چوب ، چوب آب را جذب كرده و به مرور زمان رطوبت از پشت ورق ملامينه به HDF زيرين مي‌رسد. بنابراين حتما بايد دور تا دور درب خصوصا زير درب به خوبي با رنگ پوشش داده شود. البته براي اطمينان بيشتر، مي توان قسمت زيرين درب ملامينه را با رزين ABS كه در ساخت درب ضد آب ABS استفاده مي شود يا رنگ هاي شافن پوشش داد.
برخي از توليد كنندگان درب هاي ملامينه دور تا دور درب ملامينه را با ورق هاي ضدآب ABS پوشش مي دهند كه باعث افزايش مقاومت درب ملامينه در برابر رطوبت خواهد شد ، اما به دليل عدم همخواني ورق ملامينه و ABS از نظر ظاهري ، نتيجه كار ، زيبايي لازم را نخواهد داشت. چنانچه از نظر مشتري ، ضدآب بودن درب ، اهميت زيادي داشته باشد ، بهتر است از درب ABS استفاده شود. البته همانطور كه ذكر شد ، با استفاده از رزين اي بي استنها در قسمت زيرين درب اچ پي ال و رنگ كردن چوب قسمت كناري و بالاي درب به مقاومت خوبي در برابر رطوبت دست پيدا خواهيم كرد و همين ميزان كفايت مي‌كند.
به جاي ورق ام دي اف از ام دي اف نيز مي‌توان استفاده كرد. از ام دي اف سه ميليمتر با روكش كاغذي و ملامينه معمولا براي ساخت درب كمد ديواري استفاده مي‌شود و ام دي اف8 و 16 ميليمتر روكش ملامينه در ساخت درب پارتيشن بندي اداري استفاده مي‌شود. هر چند استفاده از اين ورق براي ساخت درب اتاق و يا سرويس بهداشتي نيز مشكلي ايجاد نمي‌كند ، اما به لحاظ هزينه و كيفيت جايگزين مناسب‌تري نيز وجود دارد كه از آن جمله مي‌توان به درب اچ پي ال اشاره كرد.

منبع : درب امن


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۴:۰۸ توسط:بهنام خاني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :