درب ضد سرقت درب ضد سرقت .

درب ضد سرقت

انواع درب ضد حريق

آشنايي با درب ضد حريق و انواع آن

درب ضد حريق به درب هايي گفته مي شود كه در مقابله حريق و انتشار آتش به مكان هاي ديگر ساعت هاي زيادي مقاومت مي كند. اين درب ها از شعله ور شدن آتش و انتشار آن به مكان هاي ديگر جلوگيري مي كنند. درب هاي ضد حريق بر اساس مكان مورد استفاده از متريال مختلفي ساخته مي شوند و ساختار متفاوت آن ها موجب شده تا اين درب ها مقاوم در برابر حرارت و شعله آتش باشند. چهار چوب و روكش درب هر دو از فولاد بوده و از ورق آهن و پشم سنگ و پوشش رنگ نسوز و يراق آلات ساخته مي شود. لاستيك درزگير نسوز اطراف در را احاطه كرده و از وارد شدن دود سمي و حرارت جلوگيري مي كند. عمده استفاده اين درب هاي بيشتر در پاگرد ها و پله هاي اضطراري مي باشد. از انواع درب ضد حريق مي توان به اين موارد اشاره نمود:

  • در ضد حريق چوبي
  • درب ضد حريق فلزي
  •  درب ضد حريق شيشه خور
  • درب ضدحريق دو لنگه تك باز شو
  • درب ضدحريق تك لنگه شيشه خور

درب ضد حريق از نظر كاربرد:

درب هاي ضد حريق را مي توان از لحاظ كاربرد به دسته بندي متعددي تقسيم بندي نمود:

  1. درب هاي خروج اضطراري برج هاي مسكوني و اداري
  2. درب مخصوص نيروگاه برق
  3. درب بيمارستاني
  4.  درب خزانه ها و انبار

درب ضد حريق فلزي

از محبوب ترين مدل هاي درب مقاوم در برابر آتش مي توان به درب هاي ضد حريق فلزي اشاره نمود. درب ضد حريق فلزي به دليل داشتن ضخامت بالا امكان نصب بروي چارچوب ساده فلزي را نخواهد داشت. براساس رطوبت موجود در ساختمان ورق هاي فلزي از جنس گالوانيزه و ورق روغني مورد استفاده قرار مي گيرد. داخل درب هاي فلزي از پشم سنگ براي جلوگيري از انتشار آتش استفاده مي شود. عرض چارچوب ها در ۱۰۰و ۱۱۰ و ۱۲۰ طراحي ميشوند و عرض مفيد بازشو ها ۲۰ سانت به دليل چارچوب ها مي باشد. درب ضد حريق فلزي در ساختمان هايي كه ارتفاع آنها كمتر از بيست و سه متر است بايد مطابق با استانداردهاي تاييد شده در آتش نشاني و تاييديه سازمان نظام مهندسي استفاده شود و براي ساختمان هايي كه ارتفاع آن ها بالاي بيست و سه متر است بايد مطابق با استاندارهاي UL دار عمل كرد. نصب و رگلاژ درب ضد حريق فلزي با جوشكاري انجام ميشود. درب هاي فلزي داراي رنگ هاي مختلفي مي باشند.

قيمت درب ضد حريق راه پله

 در راه پله ها و فاصله بين طبقات مي توان درب ضد حريق را نصب نمود، اين درب به درب فرار و يا درب راه پله معروف است و كاربرد آن ها جلوگيري از انتقال آتش در زمان حريق به ساير طبقات ساختمان و حفظ جان ساكنين آپارتمان ها با كمك اين درب ها مي باشد. ابعادي كه براي درب فرار در آپارتمان ها مورد استفاده قرار ميگيرد، 110*205 است. اما اگر قوانين تغيير پيدا كند و يا شما به درب با ابعاد بزرگتر و يا كوچكتري نياز داشته باشيد مي توانيد درب را با اندازه دلخواه سفارش دهيد. قيمت درب ضد حريق راه پله را مي توانيد از طريق تماس با راشا درب استعلام بگيريد.

درب هاي ضد حريق شيشه خور

درب ضد حريق شيشه دار معمولا براي ساختمان هاي پرتردد و مكان هاي عمومي مانند بيمارستان ها كاربرد دارند. استفاده از درب هاي ضد حريق شيشه اي در مكان هايي مانند مجتمع هاي مسكوني كه رفت و آمد كمتر است صرفه اقتصادي ندارد. درب ضد حريق شيشه خور در اكثر موارد براي اتاق هاي سرور و كارخانجات و يا مراكز توليد و مكان هاي حساس به كار ميرود. شيشه هاي استفاده شده در درب هاي ضد حريق نسوز مي باشند و در هنگام ساخت اين درب ها بايد برش مخصوصي بر روي ورق هاي انجام شود. همچنين  نوارهاي نسوز در كنار شيشه درب با دقت بالايي نصب مي شود. اين نوار ها بايد از انتشار دود به نقاط ديگر ساختمان جلوگيري كنند.

منبع: راشا درب


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۳:۲۶ توسط:بهنام خاني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :