درب ضد سرقت درب ضد سرقت .

درب ضد سرقت

خريد اينترنتي درب ضد سرقت از فروشگاه هاي معتبر

 درب ضد سرقت چيست؟

همان‌طور كه از نام درب ضد سرقت بر مي‌­آيد، دربي است با استحكام بالا دربرابر ضربات، آتش سوزي و آوار كه به سبب ويژگي‌­هايي كه دارد از ورود سارقان جلوگيري مي‌­كند. درب ضد سرقت دربرابر تخريب و دستكاري مقاوم بوده و به اين سادگي‌­ها نفوذ پذير نيست. البته كه هرگز نمي­‌توان اذعان داشت كه اين درب­‌ها به طور صد در صد نفوذ ناپذيرند؛ اما در مقايسه با درب‌­هاي معمولي كه براي فروشگاه­‌ها، مراكز اداري و تجاري و منازل استفاده مي‌­شود، داراي امنيت منحصر به فردي است. با خريد درب ضد سرقت، حتي اگر معمولي‌­ترين نوع آن را انتخاب كنيد، از لحاظ ذهني به سارقان ضربه خواهيد زد و بي خيال باز كردن درب منزل يا محل كار شما خواهند شد.

مزاياي استفاده از درب ضد سرقت چيست؟

درب ضد سرقت به سبب مزاياي بسياري كه دارد امروزه به محبوب‌­ترين نوع درب مصرفي در ساختمان‌­هاي مسكوني، اداري و تجاري تبديل شده است. در ادامه برخي از اين مزايا را با هم مرور مي‌­كنيم:

  • آرامش خاطر

مهم‌­ترين مزيت خريد درب ضد سرقت، آرامش خاطري است كه به صاحب ملك عطا مي­‌كند. شما در مسافرت‌­هاي طولاني ديگر لازم نيست نگران منزل يا محل كارتان باشيد كه از دست سارقان در امان باشد. از سوي ديگر ممكن است شاغل باشيد و ساعاتي از شبانه روز فرزندان يا پدر و مادر پيرتان در منزل تنها باشند. با خريد درب ضد سرقت ديگر دل‌مشغولي امنيت آنان را نخواهيد داشت. اين امر به افزايش بهره­‌وري در محيط كار و ارتقاي راندمان كاري شما نيز كمك خواهد كرد.

 

  • عايق مناسب انرژي

با نصب درب ضد سرقت ديگر نگران هدر رفت انرژي در منزلتان نخواهيد بود. در فصل سرما از برون رفت انرژي گرمايي جلوگيري خواهد شد و در فصل گرما، سرماي وسايل سرمايشي در محيط منزلتان محصور خواهد بود. اين‌گونه در پرداخت هزينه‌­هاي مصرفي نيز صرفه‌­جويي مي‌­شود. در عين حال از ورود گرما و سرما و نيز گرد و غبار به داخل منزل نيز جلوگيري مي­‌كند.

  • عايق صدا

شما با خريد درب ضد سرقت، محيط زندگي و كار خود را اكوستيك خواهيد كرد! درب ضد سرقت به سبب متريالي كه در آن به كار رفته، عايق خوبي براي صدا به شمار مي‌­رود. نصب درب ضد سرقت فقط متعلق به درهاي ورودي نيست، بلكه در درون ساختمان‌­هاي اداري و تجاري نيز به عنوان درب سالن جلسات و درب اتاق مدير عامل مي­­‌توان از آن استفاده كرد كه هم خاصيت عايق صدا بودن دارد و هم از تجهيزات داخل سالن مانند لوازم پخش، گاو صندوق و مدارك محافظت خواهد كرد.

  • برخورداري از قفل چندزبانه

آنچه درب ضد سرقت را نسبت به ساير درب‌­ها ايمن مي­كند، ويژگي‌­هاي قفل آن است. اگر درب ضد سرقت فاقد قفلي ايمن باشد، با درب­‌هاي معمولي هيچ فرقي نخواهد داشت. قفل درب ضد سرقت به گونه ­اي طراحي مي‌­شود كه هيچ مته و دريلي نمي­‌تواند از آن عبور كند. قفل درب ضد سرقت در آزمايشگاه چندين بار تست مي­‌شود و پس از پيروزي در برابر همه امتحانات وارد بازار خواهد شد. زبانه‌­هاي قفل اين گونه درب­‌ها به گونه­اي طراحي شده اند كه هر كدام با چرخش به يك­ سو باز مي‌­شوند و جهاتي مقابل هم دارند. ويژگي قفل درب ضد سرقت سبب شده تا تنها راه ورود به محيطي كه داراي اين گونه­ درب‌­هاست، داشتن كليد باشد!

  • مقاومت بالا دربرابر حرارت

درب ضد سرقت به سبب آلياژ فلزي كه در آن به كار رفته است در برابر حرارت و در مقابل اتفاقاتي نظير آتش سوزي بسيار مقاوم عمل مي‌­كند. به عبارتي مي­‌توان گفت اين درب‌­ها نسوز هستند و تا ساعت‌­ها آتش و حرارت را تحمل مي‌­كنند.

  • استحكام در برابر هرگونه فشار بيروني

ورود چند لايه چوب و يك آلياژ از فلز مقاوم سبب شده تا درب ضد سرقت در مقابل فشار مقاوم باشد. اين درب‌ها حتي در مقابل آوار و تخريب نيز بسيار مستحكم نشان داده­‌اند.

اجزاي درب ضد سرقت

حال كه با مزاياي درب ضد سرقت آشنا شديم، بد نيست گذاري هم به اجزاي تشكيل دهنده انواع درب ضد سرقت داشته باشيم:

 

  • استراكچر

استراكچر ساختار اصلي درب ضد سرقت را تشكيل مي‌­دهد و ساير قطعات اين گونه درب‌­ها روي آن سوار مي‌­شوند. كيفيت و استحكام استراكچر نقش تعيين كننده‌­اي در نفوذناپذيري درب­ ضد سرقت دارد. تا چند سال گذشته استراكچرهاي درب ضد سرقت ترك و ايراني با يكديگر تفاوت‌­هاي فاحشي داشتند و همين امر باعث تفاوت قيمت درب ضد سرقت توليد داخل با نمونه­‌هاي وارداتي بود. اما امروزه توليدات داخل نيز همپاي توليدات خارج از كشور از كيفيت لازم برخورداند. استراكچر درب ضد سرقت معمولا از جنس پروفيل فولادي است و يك استراكچر از جنس پشم سنگ، پلي اورتان، يا پلي استايرن نيز به عنوان عايق در ساختار درب استفاده مي‌­شود.

  • رويه

رويه درب ضد سرقت مي­‌تواند طبيعي و يا مصنوعي باشد؛ اما آن‌چه كه از لحاظ بصري شما را مجاب مي‌­كند تا اقدام به خريد درب ضد سرقت خاصي كنيد، همان رويه درب است. به عبارتي مي‌­توان گفت اگر يك درب با هر ميزان از امنيت و قطعات كيفي، با رويه جذابي همراه نباشد، ممكن است از سوي خريدار انتخاب نشود. به خصوص اينكه درب ضد سرقت امروزه خودش بخشي از دكوراسيون داخلي منزل و محل كار به شمار مي‌­آيد. بنابراين بسته به تم محيط مي­‌توانيد درب مورد نظر را انتخاب كنيد. پيشتر درب ضد سرقت ترك از رويه­‌هاي طبيعي جذابي ساخته مي‌­شدند كه آن را در برابر درب‌­هاي ايراني برتري مي­‌بخشيد و مشتري پسند بود. خوشبختانه امروز درب ضد سرقتي كه در داخل كشور توليد مي­‌شود نيز از لحاظ بصري، جذابيت‌­هاي لازم را داراست و اتفاقا قيمت درب ضد سرقت ايراني نسبت به نمونه­‌هاي وارداتي به صرفه‌­تر است.

  • قفل و دستگيره

همان‌طور كه در قسمت­‌هاي قبلي همين مطلب نيز گفتيم، قفل درب ضد سرقت نقشي تعيين كننده در كيفيت آن دارد و بدون داشتن يك قفل استاندارد، درب ضد سرقت با يك درب چوبي معمولي هيچ تفاوتي ندارد. دستگيره­‌هاي درب ضد سرقت نيز بخشي از زيبايي و جلوه‌­هاي بصري آن به شمار مي­‌روند كه در طرح‌­ها و رنگ‌­هاي متعددي در بازار موجود هستند. قفل ديجيتال امروزه يكي از محبوب‌­ترين قفل­‌هايي است كه روي درب ضد سرقت نصب مي­‌شود. قفل­‌هاي ديجيتال نيازي به كليد ندارند، الكترونيكي هستند و به گوشي هوشمند و يا لپ تاپ متصل مي‌­شوند. سيستم هوشمند امنيتي قفل‌­هاي ديجيتال باعث شده تا در مراكز حساس از اين دست قفل­ها بيشتر استفاده شود، اما اين به اين معنا نيست كه شما نمي توانيد از اين قفل‌ها در منزل يا محل كارتان بهره گيريد. برخي از اين قفل­‌هاي هوشمند كه روي درب ضد سرقت نصب مي‌­شوند، اين قابليت را دارند كه در صورت بروز مشكل مانند ورود فرد ناشناس يا بوجود آمدن حادثه اي مانند آتش سوزي، هشدارهاي لازم را به صاحبخانه اعلام و از بروز مشكلات بعدي جلوگيري كنند. قفل­‌هاي هوشمند به صورت كارتي، اثر انگشتي، تشخيص چهره و رمزدار هستند كه بر روي انواع درب ضد سرقت قابل نصب مي باشند. امنيت و آرامش اين سبك از قفل­‌ها نسبت به ديگر انواع، منحصر به فرد است و قابل قياس با نمونه‌­هاي كليددار نيست.

انواع درب ضد سرقت

انواع درب ضد سرقت را بر اساس كشورهاي سازنده آن مي‌­توان اين‌گونه تقسيم­ بندي كرد:

·       درب ضد سرقت ترك

اين درب همان‌گونه كه از نامش پيداست محصول كشور تركيه است و متريال به كار رفته در آن همگي با كيفيت اصلي و استاندارد بوده و به همين سبب به بسياري از كشورها از جمله ايران صادر مي­‌شود. درب ضد سرقت ترك مستحكم و با دوام بوده، قفل‌­هايي كه در آن به كار مي­رود ساخته برندهاي معروف تركيه در قفل سازي است. در برابر حوادث طبيعي مثل زلزله و آتش سوزي از مقاومت بالايي برخورداند و داراي چارچوب پيش ساخته است. رويه درب ضد سرقت ترك معمولا از جنس متريال طبيعي يا پي وي سي است و از جذابيت بصري زيادي برخوردار است. قيمت درب ضد سرقت ترك به سبب وارداتي بودن و جنس متريال معمولا بيشتر از انواع ديگر اين گونه از درب­‌هاست.

  • درب ضد سرقت چيني

پيمانكاران بيشتر به سراغ درب­‌هاي ساخته شده كشور چين مي­‌روند! همين شد كه در يك برهه درب چيني بازار را قبضه كرده بود. به جرأت مي­‌توان علت اصلي استفاده از درب‌­هاي چيني را پايين بودن قيمت درب ضد سرقت ساخت چين دانست. وقتي شما در برخي سايت­‌ها با تبليغات درب ضد سرقت چيني مواجه مي‌­شويد و قيمت درب ضد سرقت در انواع مختلف را قياس مي‌­كنيد شايد با خودتان فكر كنيد، مدل گران‌تر مي‌­خواهد سرتان را كلاه بگذارد! اما فراموش نكنيد، هيچ ارزاني بي حكمت نيست. حكمت ارزاني درب­‌هاي چيني هم كيفيت پايين قطعات به كار رفته در آن است. در بسياري از موارد حتي اين درب‌­ها را نمي‌­توان ضد سرقت ناميد و فقط به علت شباهت ظاهري اين عنوان را يدك مي‌­كشند. اگر با خريد درب ضد سرقت قصد ايجاد امنيت و آرامش خاطر داريد بايد خدمتتان بگوييم لطفا از مراكز فروش درب ضد سرقت، درب چيني نخواهيد! چون نه قفل، نه چهارچوب و نه مواد به كار رفته در آن با كيفيت نيستند و فاقد استانداردهاي لازم­اند. امروزه با توجه به توليد درب ضد سرقت در ايران و پايين آمدن هزينه­‌ها و مناسب بودن قيمت آن­ها، درب چيني خيلي خريدار ندارد!

  • درب ضد سرقت ايراني

امروزه تخصص و دانش توليد كنندگان داخلي به حدي بالا رفته است كه درب ضد سرقت توليد داخل با كيفيتي همپاي توليدات كشور تركيه و با مرغوبيت بسيار فراتر از واردات بي كيفيت چيني در بازار عرضه مي‌­شود. كارشناسان مراكز فروش درب ضد سرقت اذعان دارند كه خريدار ايراني از لحاظ ظاهري تفاوتي ميان درب ضد سرقت ترك با نمونه ايراني قائل نيست و با ارائه توضيحات كارشناسان پيرامون استاندارد قطعات استفاده شده به خريد درب ضد سرقت ايراني تمايل دارند. بسياري از توليد كنندگان درب ضد سرقت ايراني با ابتكاري كه به خرج داده­‌اند اقدام به تلفيق طراحي رويه درب ضد سرقت با نمادهاي آريايي، ايراني و اسلامي نموده‌اند. قيمت درب ضد سرقت ايراني بسيار به صرفه بوده و نيازهاي يك مصرف كننده وطني را از قبيل زيبايي، امنيت و كارايي برآورده مي‌­سازد.

انواع درب ضد سرقت را بر اساس كارايي مي­‌توان اين‌گونه تقسيم بندي كرد:

  • درب ضد سرقت ويلايي
  • درب ضد سرقت شيشه خور
  • درب لابي
  • درب ضد سرقت لوكس

 

در هنگام خريد درب ضد سرقت به چه نكاتي بايد توجه كنيم؟

اگر به مراكز معتبر فروش درب ضد سرقت مراجعه مي­‌كنيد به توصيه‌­هاي كارشناسان فروش دقيقا توجه كنيد تا دربي با كيفيت و متناسب با استانداردهاي مد نظرتان را تهيه نماييد. اگر نخستين بار است كه قصد خريد درب ضد سرقت داريد و نمي‌­دانيد بايد به چه نكاتي توجه كنيد، اين موارد را فراموش نكنيد:

  • به ورق و آهن آلات استفاده شده در درب ضد سرقت دقت كنيد.
  • جنس چارچوب درب را بررسي كنيد.
  • به جنس رويه درب ضد سرقت دقت كنيد و تحقيق كنيد كه از جنس الياف طبيعي است و يا متريال مصنوعي.
  • ضخامت چارچوب را در نظر بگيريد.
  • قفل و يراق آلات استفاده شده در درب ضد سرقت را بررسي كنيد. معروف ترين نوع قفل درب ضد سرقت متعلق به كشور تركيه است. در اين باره حتما از كارشناسان مراكز فروش درب ضد سرقت سوال كنيد.
  • به ورق و آهن آلات مورد استفاده در درب دقت كنيد.
  • دستگيره‌­هاي درب ضد سرقت را از لحاظ مطلوب بودن كيفيت بررسي كنيد.
  • از ضد اسيد بودن قفل درب ضد سرقت اطمينان حاصل كنيد.
  • به جنس لولاي درب دقت كنيد.
  • درب ضد سرقت متناسب با آب و هواي منطقه جغرافيايي تان انتخاب كنيد.

درب ضد سرقت مناسب محيط جغرافيايي

درب ضد سرقتي كه در مناطق مرطوب استفاده مي‌­شود با دربي كه در جغرافياي كوهستاني كاربرد دارد، متفاوت است. در مناطق شرجي و مرطوب بايد از دربي استفاده شود كه در برابر نم و رطوبت مقاوم باشد، حشره زده نشود و رطوبت باعث پوسيدگي و كپك آن نشود. به علاوه بايد از متريالي استفاده شود كه در برابر رطوبت تاب بر ندارد. درب ضد سرقت فايبر گلاس براي مناطق شرجي نظير شمال كشور گزينه مناسبي به شمار مي­‌رود.

در مناطق كوهستاني به سبب بوران، بادهاي شديد و هواي سرد بهتر است از دربي استفاده كنيد كه ويژگي­‌هاي عايقي مقاومي داشته باشد و انرژي گرمايي محل زندگي و يا كار شما را براي مدت طولاني‌تري حفظ كند و از هدر رفت آن جلوگيري كند. به علاوه مانع ورود هواي سرد بيرون به داخل شود و از ورود گرد و غبار نيز جلوگيري كند. درب ضد سرقت فلزي از جنس استيل، آلومينوم و فولاد گزينه مناسبي براي مناطق كوهستاني است.

اگر در مناطق گرم و خشك كشورمان زندگي مي‌­كنيد و قصد خريد درب ضد سرقت داريد، پيشنهاد ما استفاده از درب‌­هاي فايبر گلاس و آهني است؛ چرا كه حرارت جوي بيرون از خانه ممكن است زيبايي و كارآمدي درب­ ضد سرقت ساخته شده با ديگر متريال­‌ها را خدشه دار كند. درب فايبرگلاس و آهني در برابر نور خورشيد و گرما مقاوم است. به طور كلي پيشنهاد مي‌­شود پيش از خريد درب ضد سرقت حتما با كارشناسان متخصص در اين زمينه گفتگو كنيد و از مشاوره­‌هاي آن ها بهره بگيريد.

آيا مي­‌توان درب قديمي را با درب ضد سرقت جايگزين كرد؟

خريد و نصب درب ضد سرقت فقط براي مجتمع‌هاي مسكوني، اداري و تجاري جديد نيست. شما هم مي‌­توانيد درب قديمي محل كار يا زندگي خود را با درب ضد سرقت تعويض نماييد. براي اين كار نيازي به كندن چارچوب قديمي درب، تخريب و ديوار كشي نيست، شما مي توانيد درب جديد را با ابعاد سفارشي ثبت نماييد و از توليد كننده بخواهيد با اندازه‌هايي كه مد نظر داريد براي شما درب ضد سرقت بسازد. هم چنين مي­‌توانيد رويه آن را خودتان انتخاب كنيد. با اين كار درب قديمي را با يك درب فولادي مقاوم تعويض كرده‌ايد و با اسكلت و چهارچوب فولادي منزل و يا محل كارتان را از ورود سارقان بيمه كرده­‌ايد!

 

درب ضد سرقت را از كجا بخريم؟

درب ضد سرقت مانند همه تجهيزات ساختماني بازار مخصوص به خود را دارد. شما وقتي با عرضه كنندگان فراواني از يك محصول مواجه مي‌­شويد، قطعا براي خريد درب ضد سرقت دچار سردرگمي خواهيد شد؛ چرا كه شما از متريال درب سازي اطلاعات چنداني نداريد و با قيمت انواع درب هم آشنا نيستند. در اين مواقع معرفي يك مركز فروش درب ضد سرقت از سوي يك آشنا كه خود به تازگي خريدي مشابه انجام داده باشد و راضي هم باشد، بسيار راه‌گشاست. در غير اين صورت بايد پيش از خريد، بررسي‌­هاي لازم را انجام دهيد تا با قرار گرفتن در جو خريد، انتخاب شتاب‌زده­اي را تجربه نكنيد. يك راه حل ديگر براي انجام خريدي هوشمندانه، خريد اينترنتي است. شايد با خود بگوييد مگر درب ضد سرقت به اين بزرگي را هم مي­‌توان اينترنتي خريد كرد؟ پاسخ سوال شما مثبت است. شما مي‌­توانيد با مراجعه به مراكز معتبر اينترنتي فروش درب ضد سرقت، انواع درب ضد سرقت ترك، ايراني و چيني را رصد كنيد، قيمت درب ضد سرقت در مدل­‌ها، رنگ‌­ها و طرح‌­هاي مختلف را با هم مقايسه كنيد و با توجه به تم منزل يا محل كار، بودجه‌­اي كه داريد و كيفيتي كه انتظار داريد، خريد خود را نهايي كنيد. در هنگام خريد اينترنتي توجه داشته باشيد كه فروشگاه مجازي حتما مجوزهاي لازم را دارا باشد، از قدمت و اعتبار خوبي برخوردار باشد، خدمات پس از فروش داشته باشد، محصولاتش داراي گارانتي باشند و محيطي امن براي خريد شما فراهم كند. از طرف ديگر پيشنهاد ما اين است از فروشگاهي خريد درب ضد سرقت را انجام دهيد كه خودشان توليد كننده باشند و در صورت نياز بتوانند دربي با ابعاد سفارشي و طرحي كه مد نظر شماست، برايتان آماده كنند.

منبع :اتحاد درب


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۶:۲۹ توسط:بهنام خاني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :