درب ضد سرقت درب ضد سرقت .

درب ضد سرقت

فروش انواع درب ضد سرقت در بازار ايران

 همه‌ي ما انواع درب ضد سرقت را ديده ايم و مي‌دانيم كه اين نوع درب‌ها به گونه‌اي طراحي شده‌اند كه امكان ورود سارقان به داخل خانه و يا شركت و محيط شما را كم مي‌كنند. اما بيشتر ما با ساختار توليد درب ضد سرقت آشنايي نداريم و از انواع آن نيز بي‌اطلاعيم و نمي‌دانيم هنگامي كه قصد خريد درب ضد سرقت با كيفيتي را داريم بايد به كدام مركز مراجعه كنيم. چنانچه تا پايان اين مقاله همراه ما باشيد اطلاعات مفيدي را در اين خصوص در اختيارتان قرار خواهيم داد كه مي‌تواند به شما كمك نمايد تا هنگام انتخاب و سفارش درب ضد سرقت از آيتم‌هاي مهمي كه در امنيت، استحكام و قيمت آن موثر است، اطلاع كافي داشته باشيد. به عنوان مثال بدانيد هنگام خريد درب ضد سرقت ارزان و يا خريد درب ضد سرقت فلزي و چوبي به چه نكاتي توجه نماييد تا انتخاب شايسته‌تري داشته باشيد.

 

درب ضد سرقت چيست؟

اين نوع درب‌ها همان طور كه از نامشان پيداست از استحكام بيشتري برخوردارند و در قبال نفوذ سارقان امنيت بيشتري نسبت به درب‌هاي معمولي و حتي درب‌هاي فلزي آكاردئوني و .. دارند. اما اين نكته را هم بايد در مورد درب ضد سرقت ذكر كرد كه هيچ چيز صددرصد نيست؛ اما اين درب‎ها تا اندازه بسيار زيادي مي‎توانند امنيت خانه شما را تضمين كرده و امكان ورود سارقان، شكسته شدن درب‎ها از طرف آن‌ها و همچنين باز شدن قفل‌ها و اهرم‌اندازي سارقان را سخت و تا حدي غيرممكن نمايند. بنابراين به شما توصيه مي‌كنيم حتما براي آرامش خاطر خود، هنگام انتخاب درب خانه، دفتر كار و .. دقت كنيد و با خريد درب ضد سرقت محكم و قابل اطمينان از مشكلات و آسيب‌هاي ناشي از سرقت جلوگيري كنيد.

اجزاي اصلي تشكيل دهنده درب ضد سرقت

در اين قسمت به طور كامل به بررسي اجزاي به كار رفته در درب ضد سرقت خواهيم پرداخت زيرا آنچه كه درب ضد سرقت را از ساير درب‌ها جدا كرده و كارايي و امنيت آن را بيشتر مي‎كند همين اجزا يعني جنس درب، قفل‌ها، لولا و چهار چوب آن است.

  • رويه درب

آنچه كه در اولين نگاه به درب ضد سرقت توجه ما را به خود جلب مي‌نمايد رويه و يا همان روكشي است كه به عنوان نماي درب به كار رفته است. كه البته متناسب با اينكه قرار است شما درب ضد سرقت را در چه مكاني استفاده كنيد، نوع و جنس روكش مي‌تواند متفاوت باشد.

به عنوان مثال براي مناطق سرد و يا پر رطوبت بهتر است درب‌هايي كه انتخاب مي كنيد داراي عايق رطوبت باشند و اگر درب ضد سرقت را براي مكان‌هاي صنعتي مي‌خواهيد بايد از روكشي در آن استفاده شده باشد كه بتواند در برابر مواد خاص كه قرار است از اين درب عبور داده شوند، و امكان برخورد با آن وجود دارد، مقاومت بالايي از خود نشان دهد.

به طور معمول براي روكش درب ضد سرقت از روكش چوب طبيعي، PVC پي وي سي يا رويه ام دي اف MDF و گاهي در تلفيق با آن‌ها فلز و شيشه مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

بنابر جنسي كه براي رويه درب ضد سرقت مورد استفاده قرار مي‌گيرد، مي‌توان آن را در رنگ‌هاي مختلف نيز توليد نمود و مشتري در اين خصوص مي‌تواند از حق انتخاب بيشتري برخوردار باشد. همچنين روي درب‌هايي كه روكش چوبي دارند مي‌توان برجستگي و يا فرورفتگي‌هايي ايجاد نمود كه اين ويژگي مي‌تواند بر زيبايي درب‌هاي ضد سرقت بيفزايد.

اگر به بازار و فروشگاه‌هاي فروش درب ضد سرقت سري زده باشيد شاهد تنوع مدل و رنگ بسياري خواهيد بود. در حال حاضر در بازار درب‌هاي ضد سرقت چيني از جنس فلز با رنگ كوره اي و درب ضد سرقت ترك از جنس ام دي اف با روكش چوب و يا پي وي سي موجود است. بنابراين قيمت درب ضد سرقت مي‌تواند با هر كدام از آيتم‌هايي كه ذكر كرديم متفاوت باشد و مشتري مي‌تواند متناسب با سليقه، نياز و بودجه خود نسبت به خريد درب ضد سرقت اقدام نمايد.

  • ورقه فلزي و استراكچر

ورقه فلزي كه در ميان دو رويه درب ضد سرقت قرار مي‌گيرد به همراه استراكچر كه شاسي اصلي تشكيل دهنده درب است، يكي از مهمترين قسمت‌هاي درب به شمار مي‌آيند زيرا اگر اين لايه فلزي در ميان درب و كلاف و كمربندهاي فلزي در ساختار درب به كار نرفته باشد، در واقع شما با يك درب معمولي مواجهيد كه نمي‌توان روي ضد سرقت بودن آن حساب كرد.

كلاف و كمربندهاي فولادي كه در لايه دروني درب به كار برده مي‌شود استحكام هر چه بيشتر درب و ضد سرقت بودن آن را تضمين خواهد كرد.

  • عايق

از ديگر بخش‌هايي كه در ساختار يك درب ضد سرقت به كار برده مي‌شود، مي‌توان به عايق آن اشاره كرد. عايق‌هايي كه در اين فضا قرار مي‌گيرند از جنس پشم سنگ يا پشم شيشه بوده و كارشان اين است كه عايق گرما و سرما هستند و كمك كنند تا از تبادل صداي بيرون به درون محيط و يا بالعكس جلوگيري شود.

  • چهارچوب

چهارچوب درب ضد سرقت يكي از بخش‌هاي مهم اين نوع محصول به شمار مي‌آيد و هنگام خريد درب ضد سرقت لازم است به ضخامت و استحكام اين قسمت توجه لازم داشته باشيد. چهارچوب‌ درب ضد سرقت اغلب داراي قطر ۱۸ سانتي‌متر هستند و ورقه فلزي كه براي تهيه اين چهارچوب مورد استفاده قرار مي‌گيرد بايد در حدود ۱.۵ ميلي متر و يا بيش‌تر از آن ضخامت داشته باشد. براي اينكه چهارچوب بتواند در برابر آسيب‌هايي مانند خش، فشار و .. مقاوم باشد آن را با رنگ‌هاي پودري الكترواستاتيك پوشانده و در دماي ۲۲۰ درجه قرار مي‌دهند. پس از اين، چهارچوب مي‌تواند در برابر خط و خش و .. مقاوم گردد.

به طور معمول چهارچوب‌هايي كه براي درب ضد سرقت طراحي مي‌شود در ابعاد مختلف و به  طول و عرض ۱۱۰×۲۲۰، ۱۱۵×۲۲۰، و ۱۲۰×۲۲۰ سانتيمتر در بازار موجودند.

  • لولا

يكي ديگر از بخش‌هاي درب ضد سرقت كه بايد از طراحي، ساختار و امنيت بالايي برخوردار باشد تا بتواند راه را براي ورود سارقان ببندد لولاهاي درب هستند. اين لولاها اغلب بايد از جنس محكمي تهيه شده باشند و ضخامت و مقاومت آن‌ها به اندازه‌اي باشد كه بتواند وزن درب را به خوبي تحمل نمايد. همچنين در اغلب درب‌هاي ضد سرقت لولاها در تعداد سه عدد و از نوع بلبرينگ‌دار هستند و به گونه‌اي قرار گرفته‌اند كه از بيرون و داخل ديده نمي‌شوند بنابراين امكان شكستن و يا باز كردن آن‌ها با استفاده از اهرم كردن براي سارقان امكان پذير نمي‌باشد.

  • دستگيره

دستگيره به كار رفته روي درب ضد سرقت يكي از مهمترين اجزاي آن به شمار مي‌آيد؛ زيرا نبود آن هنگام باز و بسته كردن درب شما را با سختي مواجه خواهد كرد. تا همين چند سال پيش دستگيره‌ها اغلب ساده بودند و از جنس فلز و يا چوب توليد مي‌شدند. اما در حال حاضر شركت‌هاي توليد كننده در بكارگيري جنس و طراحي دستگيره‌ها از ايده‌هاي خلاقانه، هنري و خاصي بهره مي‌گيرند كه به زيباتر شدن و استحكام آن‌ها كمك كرده است. لازم به ذكر است استفاده از جنس بهتر و بكارگيري طراحي‌هاي زيباتر در دستگيره‌ها، مي‌تواند بر قيمت درب ضد سرقت تاثيرگذار باشد.

  • قفل

شايد بتوان گفت يكي از مهم‌ترين قسمت‌هاي درب ضد سرقت، قفل‌هاي به كار رفته در آن است و بهتر است هنگام خريد درب ضد سرقت حتما به اين ايتم مهم توجه داشته باشيد، زيرا قفل‌هاي بي كيفيت مي‌توانند به راحتي توسط سارقان باز شده و جان و مال شما را به خطر اندازند.

براي اين نوع درب‌ها دو قفل در نظر گرفته شده كه شامل قفل اصلي درب و قفل بالايي يعني شب بند مي‌شود.

سيستم طراحي قفل درب ضد سرقت به اين صورت است كه با چرخاندن كليد در قفل ۸ زبانه متحرك و ثابت از دو طرف وارد سوراخ‌هايي كه در چهارچوب درب طراحي شده، مي‌شوند كه اين زبانه‌ها نقش مهمي را در امنيت و ضد سرقت شدن درب ايفا مي‌كنند.

در حال حاضر براي درب‌هاي ضد سرقت از قفل‌هاي متنوعي مانند قفل‌هاي غيرديجيتال و ديجيتال استفاده مي‌شود كه قفل‌هاي ديجيتال در انواع كارتي، اثر انگشتي و رمزدار در بازار موجودند كه مي‌تواند بر قيمت درب ضد سرقت تاثير داشته باشد.

  • كليد

همان طور كه مي‌دانيد بدون داشتن كليد نمي‌توان قفل درب ضد سرقت را باز نمود. بنابراين  اغلب به همراه درب‌هاي ضد سرقت ۵ كليد ارائه شده است. براي بالا بردن امنيت اين نوع درب‌ها در برخي از مدل‌ها دو كليد كارگري نيز ارائه شده است.

چرا اين كليدها، كارگري ناميده مي‌شود؟ اين دو كليد مختص نصابان درب است تا بتوانند مراحل نصب درب ضد سرقت را به راحتي انجام دهند. هنگامي كه كليدهاي اصلي در اختيار صاحبخانه قرار گيرند با اولين ورود كليد اصلي به داخل قفل، كليدهاي كارگري اثر خود را از دست داده و نمي‌توان با استفاده از آن‌ها قفل درب را باز نمود. اين نوع طراحي كليد براي اين صورت گرفته تا شما خيالتان از امنيت قفل و كليدها آسوده باشد.

 

اجزاي غيراصلي درب ضد سرقت

وقتي براي خريد درب به بازار و مغازه‎هاي فروش درب ضد سرقت مراجعه مي‌كنيد با مدل‌هاي بسيار متنوع اين محصول مواجه مي‌شويد كه ممكن است انتخاب را براي شما سخت نمايد. بنابراين اگر با تمامي اجزاي درب ضد سرقت آشنا باشيد هنگام خريد سر در گم نشده و مي‌توانيد نسبت به نياز خود انتخاب بهتري داشته باشيد. در ساختار درب‌هاي ضد سرقت چند آيتم ديگر نيز به كار رفته است كه لازم است با آن‌ها آشنا شويد

  • دركوب

از اين بخش كه روي بيشتر درب‌هاي ضد سرقت به كار رفته است، مي‌توان براي دق الباب كردن و به جاي زنگ استفاده نمود. دركوب اغلب در كنار چشمي نصب مي‌شود و در رنگ‌هايي مانند مسي، طلايي و نقره‌اي كه با رنگ درب‌ها همخواني داشته باشد در بازار يافت مي‌شود. البته نبود آن روي درب ضد سرقت مشكلي ايجاد نمي‌كند و انتخاب آن به سليقه شما بستگي دارد.

  • چشمي

چشمي يكي ديگر از آيتم‌هاي غيراصلي روي درب ضد سرقت به شمار مي‌آيد. چشمي به اين منظور روي درب نصب مي شود تا بتوان فردي كه آن سوي درب است را ديد و سپس درب را به روي او باز نمود. اگر دوست نداشته باشيد مي‎توانيد چشمي را روي درب نصب نكنيد. استفاده از اين آيتم نيز باز به سليقه كاربر بستگي دارد.

  • زنجير

زنجير يكي ديگر از آيتم‌هايي است كه براي برخي درب‎هاي ضد سرقت در نظر گرفته شده است و روي ساير درب‌ها نيز مي‌توان آن را نصب نمود. استفاده از اين مورد نيز به خواست و سليقه كاربر بستگي دارد. با استفاده از زنجير كه در قسمت پايين شب بند متصل مي‌شود، شما مي‌توانيد از باز شدن درب حتي با استفاده از كليد نيز خودداري نماييد.

 

از اجزاي اصلي و غيراصلي به كار رفته در درب ضد سرقت كه بگذريم نكته ديگري كه از اهميت بالايي برخوردار است و هنگام سفارش و خريد درب ضد سرقت بايد به آن توجه داشته باشيد، ابعاد درب‌هاي ضد سرقت است.

ابعاد درب‌هاي ضد سرقت

از ديگر مواردي كه هنگام سفارش و خريد درب ضد سرقت بايد به آن توجه كرده و خواست و نياز خود را با سازندگان و فروشندگان اين محصول در ميان بگذاريد، ابعاد درب ضد سرقت است. در حال حاضر مي‌توانيد درب را در دو ابعاد استاندارد و سفارشي از فروشندگان خريداري نماييد كه البته براي درب‌هاي سفارشي لازم است ساختمان سازان و ساير خريداران به اين نكته توجه داشته باشند كه عرض درب‌ها نمي‌تواند و نبايد از ۱۲۵ سانتي‌متر بيشتر شود. در غير اين صورت چنانچه در نظر داريد ابعاد درب بيشتر باشد، لازم است آن را از نوع يك و نيم لنگه و يا دو لنگه سفارش دهيد.

درب ضد سرقت با ابعاد استاندارد

درب‌هايي كه به صورت تك لنگه در بازار فروش درب ضد سرقت مشاهده مي‌كنيد از ابعاد ۲۰۴ در ۹۷ سانتي‌متر برخوردارند و لازم است براي آن‌ها فريمي با ارتفاع ۲۱۶ و عرض ۱۲۲ سانتي‌متر طراحي شود. در سال‌هاي گذشته اغلب درب‌هاي وارداتي كه از كشور تركيه وارد ايران مي‌شدند از ابعادي به طول ۲۱۰ و عرض ۱۱۰ برخوردار بودند اما بعدها نسبت به سليقه و خواست مشتريان ايراني اين ابعاد تغيير كرده و با ابعادي به طول ۲۰۵ تا ۲۱۵ سانتي متر به عرض ۱۱۰ تا ۱۱۵ سانتي‌متر در اختيار مشتريان ايراني قرار گرفته‌اند.

 

در بازار فروش درب ضد سرقت درب‌هايي نيز وجود دارند كه ساخت كشور چين مي‌باشند و در ابعادي به طول ۲۱۰ در ۱۰۵ سانتي متر عرضه شده‌اند و اين ابعاد توانسته نظر مشتريان ايراني را به خود جلب نمايد. البته درب‌هاي ضد سرقت چيني با عرض ۹۰ سانتي‌متر نيز وجود دارند كه مي‌تواند براي جاهاي كوچك كه لازم است درب ورودي ابعاد كمتري داشته باشد مورد استفاده قرار ‌گيرد.

درب ضد سرقت در ابعاد سفارشي

درب ضد سرقت را مي‌توان در ابعاد خاصي نيز سفارش داد؛ اما همان طور كه پيشتر هم اشاره كرديم عرض درب‌ها نبايد از ۱۲۵ سانتي‌متر بيشتر باشد. براي سفارش درب در اندازه دلخواه لازم است به چند نكته مهم در اندازه‌گيري آن توجه كرد.

اندازه‌گيري دقيق از كف:

براي سفارش دادن درب زماني بايد اقدام به اندازه گيري كف و ديوارها كنيد كه ساخت كف و گچكاري ديوارها به پايان رسيده باشد. زيرا ارتفاع كف و قطر ديوار بر ابعاد درب ضد سرقت  تاثير خواهد داشت. همچنين اگر اندازه گيري‌ها به درستي صورت نگيرد، ممكن است درب روي سنگ و يا سراميك كف خط و خش ايجاد كرده و هنگام باز و بسته شدن شما را با مشكل مواجه نمايد.

اندازه‌گيري شكاف بين درب و چهارچوب:

براي اين كه درب ضد سرقتي كه نصب مي كنيد بتواند عايق خوبي در برابر صدا، گرما و سرما باشد لازم است شكاف موجود بين درب و چهارچوب نيز به خوبي اندازه گيري شود تا بتوان اين قسمت را با استفاده از فوم پوشش داد.

اندازه‌گيري درب ضد سرقت:

براي اندازه‌گيري درب ضد سرقت بهتر است تا حد بسيار زيادي دقت شود و ابعاد درب به صورت ميلي‌متري اندازه‌گيري شود.

جهت باز شدن درب:

هنگام اندازه گيري درب دقت كنيد كه سمت باز شدن درب به درستي در نظر گرفته شود زيرا درب بايد در فضاي داخلي محيط شما باز شود نه بيرون آن.

در نهايت دوباره اندازه‌گيري را چك كنيد و در صورت نياز دوباره هر قسمت را با دقت اندازه‌گيري نماييد تا پس از دريافت درب با مشكل نصب و قرار‌گيري درب در جايگاه مورد نظرتان مواجه نشويد.

 

درب ضد سرقت فلزي

پيشتر به صورت كامل به مبحث درب‎هاي ضد سرقت چوبي و نوع جنس و طراحي آن‌ها پرداختيم و اشاره كرديم كه امروزه اغلب در ساختمان‌ها از اين نوع درب براي حفظ امنيت استفاده مي‌شود. اما غير از درب‌هاي ضد سرقت چوبي، درب ضد سرقت فلزي هم در بازار موجود است كه مي‌توانيد متناسب با نياز خود اقدام به خريد درب ضد سرقت فلزي نماييد. ما در ادامه به ساختار و چگونگي طراحي اين نوع درب خواهيم پرداخت.

درب‌هاي ضد سرقت فلزي همان طور كه از نامشان پيداست داراي ساختاري فلزي هستند يعني كلاف، كمربندها و همچنين رويه درب از جنس فلز مي‌باشد.

همچنين درب‌هاي ضد سرقت فلزي برخلاف درب‌هاي معمولي از چند نقطه به چهارچوب متصل مي‌شوند و ساختار آن‌ها تا حدودي شبيه به گاو صندوق‌هاي ضد سرقت مي‌باشد.

رنگ درب ضد سرقت فلزي را مي‌توانيد متناسب با سليقه خود انتخاب كنيد، اما نكته‌اي كه علاوه بر زيبايي در انتخاب درب‌هاي فلزي لازم است به آن توجه داشته باشيد، محيطي است كه اين نوع درب‌ها قرار است در آن استفاده شود و بايد به نكاتي همچون عدم خوردگي فلز يا هوازدگي توجه كرد.

همچنين هنگام خريد درب ضد سرقت فلزي بهتر است به هماهنگي رنگ درب و بخش فلزي آن توجه داشته باشيد.

نكته بسيار مهم در انتخاب درب ضد سرقت

براي خانه‌هاي آپارتماني بهتر است از درب ضد سرقت ساده‌تري كه داراي دو لايه ورق فلزي به ضخامت ۱ ميلي‌متر مي‌باشد استفاده شود، اين لايه‌ها عايق گرما، سرما و صدا هستند.

براي خانه‌هاي ويلايي، كارگاه‌ها و جاهايي كه سارقان زمان كافي براي تخريب درب دارند، مي‌توان از درب‌هايي كه ساختار محكم‌تري دارند استفاده شود. در اين نوع درب ضد سرقت لايه‌هاي فلزي بيشتر است، يك شبكه فولادي داخل درب قرار دارد و مواد ضد برش، ضد اسيد، ضد مته و .. داخل درب تزريق شده است.

منبع : راسان درب


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۲:۲۵ توسط:بهنام خاني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :