درب ضد سرقت درب ضد سرقت .

درب ضد سرقت

درب و چهارچوب پلي وود يا چوب پلاست

پلي وود چيست؟

پلي وود (wood polymer composite) تركيپ پودر با براده هاي چوب يا پليمر مي باشد. الياف چوبي و پليمر، پلاستيك اصلي‌ ترين مواد اوليه‌اي هستند كه در ساخت ورق‌هاي پلي وود استفاده مي‌شوند. اين مواد تحت حرارت معين، نرم و خميري مي‌شوند و با گذر از دستگاهي به نام اكسترودر اماده‌ي قالب زني به اشكال گوناگون مي‌شوند. در آخرين مرحله كه اين ورق‌ها به شكل نهايي خود در مي‌آيند و بعد از خشك شدن و برش در ابعاد استاندارد براي توليد محصولات مختلف مانند درب و چهار پوب درب به بازار عرضه مي شوند.

مواد تشكيل دهنده پلي وود چيست؟

ذرات ريز چوب (الياف چوبي) و پليمر (پلاستيك) اصلي‌ترين مواد اوليه‌اي هستند كه در ساخت ورق‌هاي پلي وود استفاده مي‌شوند. اين مواد تحت حرارت معين، نرم و خميري مي‌شوند و با گذر از دستگاهي به نام اكسترودر اماده‌ي قالب زني به اشكال گوناگون مي‌شوند. در مرحله‌ي آخر كه اين ورق‌ها به شكل نهايي خود در مي‌آيند و بعد از خشك شدن و برش در ابعاد استاندارد براي توليد محصولات مختلف به بازار عرضه مي شوند.

درب پلي وود چيست؟

پلي وود يا پلاي وود (polywood) ورقه‌هاي چوبي با درصدي پليمر يا پلاستيك هستند كه به صورت موازي با هم پرس مي‌شوند. اين ورق‌ها لايه‌هايي هستند كه در دسته‌ي فيبرهاي با چگالي كم مانند ام دي اف و با همان شيوه توليد مي‌شوند. به عبارت ساده‌تر مي‌توان گفت پلي وود از تركيب چوب و پلاستيك‌هاي بازيافتي توليد مي‌شود. به دليل استفاده مجدد از مواد پلاستيكي و بازيافتي ورق‌هاي پلي وود دوست محيط زيست شناخته مي‌شوند. درب پلي وود چوب پلاست يكي از محصولاتي است كه با اين ورق در ابعاد و ضخامت هاي مختلف توليد مي شود

ابعاد استاندارد درب‌هاي ساخته شده از پلي وود

ورق‌هاي پلي وود مانند ام دي اف در ابعاد استاندارد (122*244) توليد مي‌شوند به همين خاطر درب‌هايي كه با استفاده از اين ورق‌ها توليد مي‌شوند از نظر ارتفاع و عرض بايد در بازه‌ي خاصي قرار داشته باشند. ابعاد درب‌هاي داخلي حدودا از ارتفاع 210 تا 240 سانتيمتر و عرض 70 تا 100 سانتيمتر متغير است. البته اين اندازه‌ها به اين معنا نيست كه نمي‌توان درب‌هايي با اندازه بزرگتر از اين مقادير توليد كرد. بلكه بدين معناست كه با افزايش ابعاد بيش از اندازه استاندارد با توجه به افزايش متريال مصرفي و زياد شدن پرتي ورق قيمت درب پلي وود افزايش مي‌يابد. البته ابعاد استاندارد براي درب‌هاي ورودي ساختمان و منزل قطعاً بيشتر از مقاديري كه عرض شد، خواهد بود.

چهارچوب پلي وود

چوب پلاستيك polywood نوع بسيار جديدي از اين متريال ها براي ساخت محصولات مي باشد كه در توليد آن از دو بخش مواد استفاده مي گردد . در بخش چوب از مواد اوليه اي مانند چوب بيد و گردو در بخش پلاستيك از پلي اتيلن، پي وي سي و پلي پروپيلن ها استفاده مي شود. از آن جايي كه چهارچوب چوب پلاست، از جنس پلي وود مي باشد قابليت شستشو با شوينده هاي غيراسيدي را دارد و در مجاورت آب و رطوبت هرگز دچار پوسيدگي نمي شود. ويژگي هاي منحصر به فرد پلي وود منجر مي شود تا محصولات توليد شده از اين متريال با كيفيت از ويژگي هاي خاص بهره مند شده و بسيار مقاوم و با كيفيت باشند. براي مثال درب و چهارچوب هاي توليد شده از WPC كاملا ضد آب و مقاوم مي باشند. پس از خريد اين محصولات به ندرت نياز به تعويض و يا تعمير آن ها خواهيد داشت.

مشخصات درب پلي وود

درب هاي پلي وود نيز مانند هر محصول ديگري مشخصات و ويژگي هاي منحصر به فرد خود را دارا مي باشد. در ادامه قصد داريم شما را با تعدادي از مشخصات درب هاي چوبپلاست آشنا سازيم.

  • درب پلي وود قابليت شستشو دارد و مي توان براي مكان هايي كه نياز به ضدعفوني دائم دارند مانند بيمارستان ها استفاده نمود.
  • اين درب در دسته درب هاي آنتي باكتريال قرار دارد. (به دليل عدم وجود رطوبت در چوب و يكپارچگي سطح محصول، امكان تجمع باكتري در آن وجود نخواهد داشت)
  • اين درب ها عايق صدا بسيار بالايي دارند.
  • در برابر آتش و حرارت مقاومت بالايي دارند.
  • به دليل استفاده از مواد رزين و پي وي سي در ساخت اين درب ها داراي مقاومت بسيار بالا در برابر ضربه هستند.  
  • درب چوب پلاست در مقابل تغييرات دمايي هيچ‌ گونه انبساط يا انقباضي از خود نشان نمي‌ دهند و عمري بالايي دارند.
  • اگر در رنگ كردن آن از موادي آنتي UV استفاده شود در مقابل اشعه‌ آفتاب نيز مقاوم خواهد بود.
  • روكس استفاده شده در اين درب ها يا چوب طبيعي است، يا روكش مصنوعي (PVC). همچنين مي توان بدون روكش با پوششي از رنگ پلي اورتان اجرا شوند. 

درب هاي چوب پلاست، نسل جديد درب هاي ساختماني به شمار مي روند كه در برابر رطوبت،حرارت و صدا مقاومت مقاوم و عايق هستند و طول عمر بالاتري نسبت به ديگر درب ها دارند. در واقع پلي وود تركيبي از پودر چوب از خانواده تخته فيبر با چگالي متوسط  يا همان MDF و پليمر است. درب پلي وود مي تواند جايگزين بسيار مناسبي براي ساير درب هاي معمولي در ساختمان ها باشد.

كاربرد درب پلي وود يا چوب پلاست

اين درب ها را مي توان در مكان هاي مختلف مورد استفاده قرار داد. از عمده موارد استفاد از اين محصولات مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:

  • درب سرويس بهداشتي، استخر، سونا و جكوزي
  • درب داخلي (درب اتاق خوابي، درب كمد و..)
  • درب بيمارستاني و محيط هاي درماني
  • درب اداري
  • درب مراكز تجاري و انباري ها


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۲:۴۴ توسط:بهنام خاني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :